Слово – це найтонший різець,
здатний доторкнутися до найніжнішої
рисочки людського характеру. Вміти
користуватися ним – велике мистецтво.
Василь Сухомлинський
В цьому навчальному році дещо змінено програму з української мови для першокурсників і оскільки підручники відсутні, доводиться шукати ефективні форми та методи роботи зі студентами для кращого засвоєння мовних тем.
Студенти 151-П групи коледжу шляхом пошуку та дослідження матеріалу на занятті з української мови знайомились з метою та завданнями практичної риторики; поглиблювали знання про риторику як науку і мистецтво; формували ораторські навички; з’ясували причину зростання інтересу до риторики в сучасному світі, значення ораторського мистецтва в житті людини;
вчились працювати з різними джерелами інформації та робили аналіз публіцистичних текстів; вдосконалювали навички роботи в групах, комунікативні вміння, логічне мислення, пам’ять; удосконалювали навички роботи з комп’ютером у різних програмах;
Студенти отримали випереджувальні завдання: робота в групах згідно плану проекту.
1 група: Чи важливо володіти основами риторики кожній людині?
2 група: Як говорити, щоб тебе почули?
3 група: У кого можна вчитися мистецтву красномовства?
Групи досить вдало справились з поставленими завданнями. Підготували презентації, провели анкетування в інших групах, підготували буклети, а також обрали різні форми захисту.
Студенти переконались, що риторика цінна тим, що вона розвиває в людині систему якостей: культуру мислення , культуру мови , культуру поведінки , культуру спілкування .
Вона необхідна для формування культурного рівня людини, її можливості встановлювати стосунки з суспільством. Професійна кар’єра дуже залежить від культури спілкування та використання професійної мови.
Залишається лише побажати студентам успіхів у вдосконаленні мовленнєвої культури для здійснення мрій у професійній діяльності!